Jak probíhá trénink s osobním trenérem?

Fitness trenér si s Vámi nejprve sjedná schůzku, během které zjistí Vaše předpokládané cíle, časové možnosti, zdravotní stav a mnohé další důležité informace. Při výběru osobního trenéra dbejte na jeho profesionalitu, přístup a komunikaci. Dobrý osobní trenér Vám během této schůzky vysvětlí vše, co Vás ohledně tréninku a stravování zajímá. Svému osobnímu trenérovi musíte důvěřovat, pak i on může být Váš dobrý přítel. Dalším krokem je samotná diagnostika, kterou Vám osobní trenér taktéž na této úvodní schůzce provede. Společně s Vámi trenér vyplní dotazník s výsledky Vaší diagnostiky. Tento dotazník si trenér dobře uschová a vždy Vám podle něj připraví trénink, případně tréninkový plán. Také slouží k porovnání výsledků po nějaké době cvičení. Další schůzkou s osobním trenérem už je samotný trénink. Každá lekce je zahájena důkladným prokrvením svalů a rozhýbáním kloubů. Tato část je velice důležitá pro aktivaci svalů na výkon a samozřejmě slouží jako prevence zranění. Po důkladném zahřátí a prokrvení svalů přichází na řadu dynamický strečink (skákání, kroužení končetinami, atd.). Takový způsob protažení důkladně připraví svaly na zátěž. Dalším krokem už je samotné cvičení s trenérem. Nemusíte se bát, osobní fitness trenér má přesně připraven trénink přímo pro Vás, je stále s Vámi a kontroluje každý Váš pohyb, aby nedošlo ke zranění. Všechny cviky Vám důkladně vysvětlí a předvede jejich správné provedení. Zájmem osobního trenéra je také to, aby pro Vás byl trénink co nejpříjemnější, bezpečný a samozřejmě co nejefektivnější. Do tréninku Vám může osobní trenér zahrnout také mnohé pomůcky (bosu, expander, gymstick, gymball, overball, flexibar, a mnohé další), které Vám mohou pomoci snadněji dosáhnout Vašeho cíle. Osobní trenér pro Vás má připravené takové cviky, aby jste je podle svých dispozic bez problémů zvládli. Tato část tréninku trvá cca 50-60 minut, ale může to být velice individuální dle Vašich cílů. Po samotném tréninku Vás opět čeká strečink, ale tentokrát jde o statický strečink, který svaly nejlépe uvolní a připraví je na regeneraci. Posledních 5 minut už je jen závěrečná aerobní aktivita pro dostatečné uvolnění svalů a kloubů (vyběhání, jízda na rotopedu, orbitrack,..). Druhý den budete cítit mírnou bolest ve svalech, která značí to, že si Vaše tělo zvyká na pravidelnou zátěž. Sami pocítíte, že po několika trénincích už Vás žádná bolest nečeká a Vaše tělo bude silnější, vytrvalejší, flexibilnější a vytvarovanější. Každý další trénink s osobním trenérem je dalším krůčkem ke splnění Vašeho snu.

Co říci závěrem? Osobní fitness trenér je vhodný pro každého, kdo chce ve svém tréninku vedení, strukturu a co nejefektivnější a nejrychlejší dosažení cíle. Osobní trenér je Vaším přítelem a zároveň motivátorem. Je připraven Vám kdykoliv poradit a pomoci.